triky realitních makléřů

Triky RK a realitních makléřů – na co si dát pozor.

Jaké jsou triky realitek a realitních makléřů? Víte na co si dát pozor? Připravil jsem 6 nejčastějších podvodných praktik, jak nerenomované realitní kanceláře a makléři získávají nemovitosti do prodeje.

Na realitním trhu se pohybuji již nějaký ten pátek a proto znám řadu triků a lží, které někteří zoufalí realitní makléři a realitní kanceláře aplikují v praxi.

Pojďme se podívat na přehled těch nejčastějších, ať se jim můžete obloukem vyhnout a nepodlehnout lákavým svodům podvodných praktik. Aneb Jak získat nemovitost do prodeje snadno a rychle.

Obsah

1. Prodávajícímu zavolá makléř s tím, že má vážného zájemce.

2. Prodávajícímu zavolá makléř s tím, že má vážného zájemce o koupi. Ale pozor, on ho skutečně přivede.

3. Provizi uhradí kupující

4. Prodejní cena + provize

5. Jiný makléř mi nabízí víc…

6. Jen reklama

Na prohlídku přijde sám s výmluvou, že jeho klient je nesmírně zaneprázdněn a pověřil makléře, (v kterého má neochvějnou důvěru) předvýběrem.

Jeho klient je pravděpodobně arabský šejk a zrovna podepisuje miliardový kontrakt na dodávku ropy, ale má eminentní zájem o koupi vesnické usedlosti na Vysočině…

Trik starý jako Babylon. V 99 % případů je to prach sprostá lež. Jediné, co makléř potřebuje, je dostat se k vám, tlačit na vás a nabízet vám svoje služby napřímo. Divili byste se, kolik lidí nakonec podlehne.

Klientovi se nemovitost velmi líbí, o ceně nesmlouvá a ujišťuje vás, že chce nemovitost koupit. Jenže od návštěvy už o něm v životě neuslyšíte. Proč? Protože to samozřejmě nebyl zájemce, ale jen kolega nebo kamarád vykutáleného podvodníčka.

Poté, co nabudete dojmu, že budete mít brzy prodáno, zjistíte, že příprava rezervační smlouvy byla k ničemu. Makléř vám zavolá a poví vám pohádku o tom, jak se jeho klient rozhodl do koupě nejít. Nemusíte ale zoufat, protože on je připraven vám přivést dalšího zaručeného kupce! Stačí podepsat tady a tady…

Spotřebitelský zákon je cár papíru, s kterým Honza z Realitky Raz Dva udělá krátký proces. Jednoduše vás přesvědčí, že vy nic platit nebudete. V počáteční fázi ohne hřbet do nepřirozené polohy, ale v průběhu obchodního případu bude hrát mrtvého brouka. To skvěle koreluje se způsobem, jak s vaší nemovitostí vědomě naloží – ležák.

Tady si pojďme nalít čistého vína, zde jsou totiž na vině obě strany, makléř i prodávající. Frázi: „Já chci XY milionů a svoji provizi si dejte navrch,“ slýchám až děsivě často. Problém je v tom, že většina majitelů má nereálná očekávání o prodejní ceně, což je ve finále obvykle přivede do spárů nerenovovaného makléře, který slíbí cokoliv a pochopitelně nedodá vůbec nic. Tito lidé bohužel pak obvykle skočí jako král Midas…

Velmi podobné jako předchozí případ.

Je třeba si uvědomit, že makléř vám nic nenabízí, je to snad on kdo bude vaši nemovitost kupovat? Každý makléř chce prodat za co nejvíc, protože to znamená vyšší provizi.

Existují logické důvody, proč vás jeden makléř informuje o aktuálních prodejích v dané lokalitě, představí vám prodejní strategii a navrhne vám nabídkovou cenu a druhý jen tupě odkývá vše co řeknete...

Majitele, kteří si makléře vyberou jen na základě příslibu o prodejní ceně nezajímají cenové odhady, právní a technické vady na nemovitosti, vkladová řízení v bytovém domě, ulici, obci a proto svou nemovitost zkrátka a dobře svěří makléři, který slíbil, že prodá za nejvíc.

A prodá? Ani ve snu. Nemovitost už nabral, teď stačí počkat pár týdnů a pak začít na prodávajícího tlačit se snížením nabídkové ceny. Nakonec vaší nemovitosti prodá pod cenou, bez práce, finanční a časové investice a to se vyplatí! .. Jemu, ne vám.

Vzpomínáte si, když u vás byl ten sympatický/á makléř/makléřka, který vám ve vašich očích „nabídl“ méně, ale ukázal vám, za pomoci jakých nástrojů vaši nemovitost hodlá na trhu nabízet a výčet služeb, které vám poskytne?

Zavolá vám „makléř“ (obvykle člověk bez potřebné aprobace) a nabídne vám, že vaši nemovitost zdarma bude inzerovat na stránkách jejich realitní kanceláře a když náhodou přivedou kupce, dostanou provizi. Nevadí, když řeknete ne. Za pár dní zjistíte, že daná RK i přes váš výslovný nesouhlas nemovitost inzeruje, a to nejen na svých webových stránkách, ale i na inzertních portálech a dokonce jsou tak drzí, že změní i parametry nabídky.

Čojka dělá mrtvého brouka a vy musíte těmhle šmejdům volat na callcentrum, kde nikdo není. Jakmile se vám podaří někoho z téhle RK nahnat, ihned vás ujišťují, že se stala chyba v systému a že se jedná o nedozírný omyl.

Manažer kanceláře (která má na Googlu úctyhodné hodnocení 3 z 5, přičemž pětihvězdičkové recenze jsou napsány výhradně od zaměstnanců dané RK) vás, stejně tak jako všechny ostatní před vámi, ujistí, že danou věc řádně prošetří.

Potřebuje pouze vaše identifikační údaje a „co nejvíc podrobností o vás a vaší nemovitosti“ zaslat do e-mailu, protože jedině tak se může dopátrat, jestli náhodou nedošlo k tomu strašnému omylu.

Nic psát nemusíte, on moc dobře ví, o jaký „obchodní případ“ se jedná a také ví, že žádnou smlouvu v evidenci nenajde.